Problem med Webbhusets tjänster?

Om du råkar ut för problem med din egen webbsajt, eller någon av tjänsterna på Webbhuset kan du kontakta vår support för att få hjälp med problemet.

Vi frågar dig då:

  1. Tidpunkt och adress då felet uppstod
  2. Beskrivning på vad du försökte göra
  3. Beskrivning på vad som hände eller inte hände

Uppstår ett kritiskt fel i Webbhusets e-posttjänster använd formuläret till höger för att meddela oss om felet.

Lite noggrannare:

  1. En avgörande faktor för att kunna reproducera ett fel är webbläsarens version* (t.ex. Firefox, Internet Explorer) och version (2, 3, 3.5...). Vid e-postproblem är det viktigt att du anger din e-postklient och version. Beskriv hur man går tillväga för att problemet skall uppstå

  2. Ange den exakta länken till webbsidan (klipp och klistra det från webbläsarens addressfält) där felet uppstod, med en kort beskrivning om vad du skulle göra här

  3. Ytterligare behöver vi veta vilken sorts felmeddelande som uppstod och på vilken adress. Ofta betyder meddelandet faktiskt något och kan hjälpa oss med utredningen. Vi vill gärna veta exakt hur det såg ut. Det allra bästa sättet är att ta en bild av skärmen (skärmdump**), alternativt återger du det exakta felmeddelandet och var det skrevs ut. Om problemet gäller e-posten skickar du oss felmeddelandet du fått och mailet som meddelandet avser. När började problemet? Datum och klockslag är viktiga om vi skall gå igenom loggar t.ex.


* Versionsnumret får man på en PC reda på via Help (Hjälp)-menyn och About (Om-), eller på en Mac från programmets övre balk och About... För att reproducera felet behöver vi dessutom veta vilket operativsystem du använder, t.ex. Windows (XP, Vista), Linux eller Mac

** För att spara skärmen som bild (skärmdump) kan man i Windows trycka på PrintScreen och på Mac Shift-Mac-4

Spamfilter
Skriv siffran 1 med bokstäver: